Český startup CleverAnalytics vyvinul nástroj pro analýzu byznysových dat na mapách


Podle Lukáše Puchrika, produktového manažera CleverAnalytics, se tato mapová platforma dá aplikovat na řadu oborů, jmenovitě například na bankovnictví, energetiku nebo sítě obchodů. Důležitým prvkem jsou však zdroje dat (věrnostní programy, klientské smlouvy, objednávky v e-shopech), odkud může firma čerpat adresy zákazníků.
Platformu používá i DameJidlo.cz nebo Alza
Mapovou aplikaci z dílen CleverAnalytics používá vedle České spořitelny, e-commerce firmy Alza, sítě Teta drogerie či e-shopu s módou Zoot i český rozvozový startup DameJidlo.cz, který před lety založil podnikatel a zakladatel portálů Slevomat.cz a Rohlik.cz Tomáš Čupr. V tomto případě se využívání vztahuje zejména pro zjištění, jaký typ kuchyně si lidé ve vybraných lokalitách nejčastěji objednávají, popřípadě zdali dochází k častým zpožděním při dovážkách a tak podobně.
„Dobrá zkušenost české společnosti DameJidlo.cz s mapami CleverAnalytics nám otevírá cestu k lokálním společnostem v zahraničí, které spadají pod Delivery Hero. Naše aplikace totiž zaujala i jejich mateřskou centrálu v Berlíně,“ říká CEO CleverAnalytics Ondřej Tomáas a zároveň reaguje na skutečnost, kdy společnost Delivery Hero začátkem roku 2015 DameJidlo.cz (a JidloTed.cz) za cca 280 milionů korun odkoupila.

